PMS: Pobijedite predmenstrualni sindrom!

22.01.2011 |

Sigurno će sve o predmenstrualnim simptomima i o tome kako ih ublažiti zanimati i muškarce…

Predmenstrualni sindrom je zajednički naziv za skupinu simptoma što ih žene doživljavaju prije i tijekom menstruacije. Broj simptoma je vrlo velik i do sada su ih nabrojali više od 200. 


Predmenstrualni sindrom može uzrokovati više od 200 simptoma. photoXpress

Predmenstrualni sindrom može uzrokovati više od 200 simptoma. photoXpress
 

Predmenstrualni sindrom i razdražljivost

 

Najčešći i najproblematičniji su simptomi psihološke prirode. Žene proživljavaju napetost, razdražljivost i žalost. Preplavljuju ih valovi osjećaja, uglavnom negativnih, a neke postaju vrlo žalosne ili živčane. Neke dobiju napad gladi, ili želje za nekom točno određenom hranom. Zbog razdražljivosti postaju vrlo agresivne, neke depresivne, umorne, tjeskobne. Još je od svega najbolji simptom povećani libido, kao posljedica nesanice. Tim se simptomima pridružuju i tjelesni simptomi, kod kojih se postavlja pitanje nisu li povezani s onima psihološke prirode. To su napuhani želudac, grčevi, bolovi u mišićima i zglobovima, pogoršanje već postojećih kožnih, dišnih ili očnih problema.


Što umanjuje predmenstrualne simptome?

 

Kako od PMS-a na pati svaka žena, vrlo je teško dati jedinstven opis bolesti, kao i učinkovit način njenog liječenja. Liječenje se uglavnom ograničava na ublažavanje simptoma. Svaka žena najbolje poznaje svoje tijelo i njegove reakcije. Postoji nekoliko čimbenika koji, uglavnom, umanjuju ili uzrokuju te simptome. Pijenje velike količine kave, stres, starost, depresija, duhan, nedostatak nekih vitamina. Sigurno je da se sklonost PMS-u prenosi genetskim putem. Pri tome su jednojajčani blizanci gotovo dva puta podložniji PMS-u od jednojajčanih.

Kako ublažiti simptome predmenstrualnog sindroma?

 

Obično pomaže promjena načina života. Redovite tjelesne aktivnosti i pravilna prehrana mogu učiniti čuda. Tajna je u razini endorfina, a ne u razini hormona u tijelu, o čemu vlada pogrešno mišljenje. Naime, mjerenje hormona (muških i ženskih spolnih hormona) pokazuje kako u tom razdoblju ne dolazi do bitnih promjena.

Samopomoć i liječenje kod pojave težih oblika predmenstrualnog sindroma

 

Bar 40 posto žena s PMS-om u sustavu ima primjetan manjak beta-endorfina. Endorfini su neurotransmiteri, koji omogućavaju da se dobro osjećamo. Njihovu veću količinu u tijelu možemo osigurati upravo tjelovježbom i određenom prehranom. Možete pokušati s vitaminskim dodacima i ostalim dodacima prehrani. Kalcij, vitamin E, B6, magnezij, nijacin, cink, ulje jaglaca (Primula acaulis)... U slučaju stvarno teških simptoma liječnik će vam propisati lijekove, hormonsku terapiju ili antidepresive. (SSRI) Budući da se simptomi predmenstrualnog sindroma razlikuju od žene do žene, znači da treba osluškivati svoje tijelo i eksperimentirati. Predmenstrualni sindrom nestaje tek s menopauzom, zbog čega je pametno što više ograničiti njegove negativne posljedice. Naime, PMS može odvesti u depresiju, a da ne spominjemo njegov negativan utjecaj na naše odnose, veze i život općenito. Zbog toga se o odabiru i načinu rješavanja predmenstrualnih problema posavjetujte sa svojim liječnikom ili ginekologom.

Opens external link in new windowSve o ženskom zdravlju i PMS-u pročitajte u najvećoj enciklopediji seksualnosti!



Ocjena 5.00 (3 gl.)
Vaša ocjena: 

Cura dana

Dečko dana

Zadnje poruke u forumu

Dreamgirl
Dreamgirl  7. Apr 2014 mene užasno muči osip -.- ovo s puderom, jel sprječava iritaciju i to? očajna sam više...
Depilacija intimne zone
Eko
Eko  2. Apr 2014 Ima li tko iskustva u razmjeni partnera
Razmjena partnera
Loce1
Loce1 30. Mar 2014 moze li mene neko uvesti u ovaj svijet ?????? Pozzz svima
Swig iskustva

Anketa

ANKETA